Regulamin

Regulamin organizacyjny

Podstawy prawne funkcjonowania

§ 1

FizjoFinezja Barbara Stankiewicz Mariola Pytlińska Iwona Kurek s.c. z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Bałtyckiej 30a/1, NIP 5291841409 (wpisana w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą pod numerem księgi rejestrowej 000000260747,  organ rejestrowy Wojewoda Mazowiecki, dalej w skrócie: „FizjoFinezja”) działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:

  • ustawy z 15.04.2011 r. o działalności leczniczej i aktów wykonawczych do tej ustawy,
  • ustawy z 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
  • ustawy z 25.09.2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty.

Podmiot leczniczy wykonuje swoją działalność i udziela świadczeń zdrowotnych w zakładzie leczniczym FizjoFinezja przy ul. Bałtycka 33 lok. 2, 05-825 Grodzisk Mazowiecki.

Postanowienia ogólne

§ 2

Niniejszy regulamin określa:

  • cele i zadania FizjoFinezja,
  • struktura organizacyjna,
  • przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
  • warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania,
  • prawa i obowiązki pacjenta,
  • wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej.

Cele i zadania

§ 3

1.    Podstawowym celem FizjoFinezja jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.

2.    Do podstawowych zadań FizjoFinezja należy:

  • prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie: poradni rehabilitacyjnej, poradni rehabilitacji narządu ruchu, poradni wad w postawie, poradni rehabilitacyjnej dla dzieci, poradni logopedycznej, poradni psychologicznej,  
  • udzielanie odpłatnych świadczeń medycznych z zakresu rehabilitacji medycznej w poradni rehabilitacyjnej, poradni rehabilitacji narządu ruchu, poradni wad w postawie, poradni rehabilitacyjnej dla dzieci oraz poradni logopedycznej w zakresie neurologopedii, a także poradni psychologicznej w zakresie psychologii klinicznej dla pacjentów,
  • udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
  • organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanej specjalności,
  • współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, szkołami, zakładami pracy, organizacjami i stowarzyszeniami.

Struktura organizacyjna FizjoFinezja

§ 4

1. Struktura organizacyjna FizjoFinezja:

  • wspólnicy
  • osoby współpracujące,
  • pracownicy,
  • praktykanci.

2. Zakres czynności pracowników określa umowa o pracę albo zlecenie.

3. Zakres czynności osób współpracujących określa umowa o współpracę.

4. Zakres czynności praktykantów określa umowa o praktyki.

5. Osoby wskazane w ust. 1 powyżej obowiązane są współdziałać w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego działania i udzielania świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym.

6. Do zadań podmiotów określonych w ust. 1 należą w szczególności:

  • realizacja świadczeń zdrowotnych;
  • inicjowanie działań służących skuteczniejszej realizacji zadań FizjoFinezja;
  • prowadzenie baz danych niezbędnych do wykonywania działalności leczniczej;
  • przestrzeganie przepisów RODO;
  • rozpatrywanie spraw Pacjentów;
  • realizacja zadań przypisanych podmiotom leczniczym.

7. FizjoFinezja sporządza i przechowuje wymaganą prawem dokumentację.

8. FizjoFinezją kierują i reprezentują na zewnątrz wspólnicy.

Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w FizjoFinezja

§ 5

1.    FizjoFinezja organizuje świadczenia zdrowotne z zakresu opisanego w § 3 powyżej w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń, uwzględniając wymogi określone przepisami prawa, w szczególności w zakresie przestrzegania praw pacjenta, oraz zasady wynikające z procedur i standardów medycznych.

2.    Podmiot Leczniczy przyjmuje pacjentów, który dokonali uprzedniej rejestracji, a więc po umówieniu wizyty. Rejestracja pacjentów odbywa się zarówno osobiście (bądź przez członków rodziny, bądź osoby trzecie), jak i telefoniczne, z wyznaczeniem dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego. W przypadku rejestracji telefonicznej, osoba rejestrująca udziela informacji o wolnych terminach i godzinach wizyt.

3.    Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem. W Podmiocie Leczniczym znajduje się poczekalnia, w której jeśli będzie to konieczne, Pacjent poproszony zostanie o poczekanie na umówioną wizytę.

4.    FizjoFinezja nie udziela bezpłatnych świadczeń zdrowotnych osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia (w sytuacji gdy nie ma kontraktu).

5. Umówienie wizyty jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

6. Wspólnicy, pracownicy i osoby współpracujące oraz praktykanci zobowiązani są do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji związanych z Pacjentem uzyskanych w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.

7. W obiektywnie uzasadnionych przypadkach FizjoFinezja jest uprawniona do odmowy wykonania świadczenia zdrowotnego.

§ 6

1. Pacjent lub jego Rodzic/Opiekun prawny zobowiązany jest podać następujące dane, wymagane przez art. 25 ustawy o prawach pacjenta:

1) nazwisko i imię (imiona),
2) datę urodzenia,
3) adres miejsca zamieszkania,
4) numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość,
5) w przypadku gdy Pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania.

2. Dodatkowo Pacjent informuje o rodzaju choroby, o ile informacja ta jest niezbędna do wybrania adekwatnego specjalisty.

3. Przeprowadzenie badania lub udzielenie innego świadczenia zdrowotnego poprzedza wyrażenie zgody przez Pacjenta, w tym Pacjenta małoletniego, który ukończył 16 lat lub Rodzica/Opiekuna prawnego.

4. Pacjent, w tym małoletni po ukończeniu 16 roku życia, lub Rodzic/Opiekun ma prawo do uzyskania wszelkich informacji umożliwiających podjęcie świadomej zgody na świadczenie.

5. Udzielanie informacji innym osobom może mieć miejsce wyłącznie za zgodą Pacjenta (po uzyskaniu pełnoletniości)/ Rodzica/Opiekuna prawnego.

6. Pacjent do momentu ukończenia 18 roku życia korzysta ze świadczeń zdrowotnych jedynie w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego.

7. Pacjent może być przyjęty na planową wizytę w obecności opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to zgodę w formie pisemnej.

8. Pacjent pomiędzy 16 a 18 rokiem życia może być przyjęty bez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to pisemną zgodę.

9. Pacjent/Rodzic/Opiekun prawny zobowiązany jest do udzielenia pełnych i wyczerpujących informacji, w szczególności o przeciwskazaniach lub innych okolicznościach mogących mieć wpływ na planowaną terapię. Pacjent/Rodzic/Opiekun prawny obowiązany jest również do poinformowania o zasięgniętych opiniach u innych specjalistów, o ile jest to niezbędne do realizacji terapii.

10. Podczas konsultacji FizjoFinezja przeprowadza wywiad oraz wstępne badania funkcjonalne, które podlegają wpisowi w dokumentacji medycznej Pacjenta. Prowadzący wywiad i badanie z ramienia FizjoFinezja, określa cel terapii optymalny dla Pacjenta oraz metodykę procesu terapeutycznego, dążąc do maksymalnej poprawy stanu zdrowia Pacjenta, oraz jego sprawności psychoruchowej/psychofizycznej/psychicznej.

11. Pacjentowi przysługuje prawo czynnego udziału zarówno w określaniu celu terapii, jak i metodyki jej prowadzenia.

12. Planując terapię – na tyle na ile jest to możliwe – uwzględnia się uwagi i sugestie Pacjenta/Rodzica/ Opiekuna prawnego dotyczące stanu jego zdrowia, sprawności psychomotorycznej/psychicznej oraz dokumentację medyczną przedstawioną przez Pacjenta.

13. Terapię przeprowadza się po odbyciu przez Pacjenta konsultacji.

14. W uzasadnionych przypadkach Pacjent zostanie poinformowany o konieczności

wykonania dodatkowych badań, w tym konieczności przeprowadzania pogłębionej diagnostyki lekarskiej.

15. Fizjoterapeuci i inni specjaliści udzielający świadczeń zdrowotnych w FizjoFinezja w razie potrzeby kierują Pacjenta  na wymagane konsultacje lekarskie w innych specjalnościach.

16. W przypadku odmowy wykonania badania, zatajenia jego wyników, bądź korzystania przez Pacjenta równolegle z terapii w innym ośrodku bez powiadomienia o tym fakcie FizjoFinezja zastrzega sobie prawo do odmowy kontynuacji prowadzenia Pacjenta.

17. W uzasadnionych przypadkach specjalista może zwrócić się do Pacjenta z prośbą o możliwość wykonania zdjęcia albo nagrania procesu leczenia.

18. Za zgodą osoby udzielającej świadczenie możliwe jest nagrywanie lub robienie zdjęć przez Pacjenta albo jego opiekuna.

19. Pacjenci dorośli i nieletni zgłaszający się na rehabilitację medyczną lub do poradni psychologicznej lub logopedycznej w FizjoFinezja nie muszą posiadać skierowań, mogą jednak posiadać skierowanie od innego lekarza.

Warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania

§ 7

1.    FizjoFinezja prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych w jednostce zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa.

2.    FizjoFinezja udostępnia dokumentację, o której mowa wyżej, podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

3.    Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.

Organizacja i zadania

§ 8

Do podstawowych zadań FizjoFinezja należy udzielanie odpłatnych świadczeń z zakresu rehabilitacji medycznej oraz poradni psychologicznej i logopedycznej.

§ 9

1.    FizjoFinezja kieruje Kierownik i reprezentuje ją na zewnątrz.

2.    Kierownik samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące zaopatrzenia w materiały i sprzęt medyczny, kontaktu z podmiotami trzecimi, udzielania odpowiedzi i rozpatrywania skarg i wniosków pacjentów i ponosi za nie odpowiedzialność.

3.    Podczas nieobecności Kierownika zastępuje go osoba upoważniona przez niego.

Prawa i obowiązki Pacjenta

§ 10

1.    W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w FizjoFinezja Pacjent ma prawo do:

  • poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
  • świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
  • rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
  • wyrażania zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach leczniczych.

2.    Do obowiązków Pacjenta należy przestrzeganie:

  • regulaminu,
  • zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie jednostki,
  • higieny osobistej,
  • zasad bezpieczeństwa i przepisów przeciwpożarowych,
  • zaleceń lekarza,
  • szanowanie mienia FizjoFinezja.

3.    Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w FizjoFinezja, ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika jednostki.

4.    Kierownik zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta.

5. Korzystanie przez Pacjentów/Rodziców/Opiekunów prawnych z telefonów komórkowych/innych urządzeń elektronicznych powinno odbywać się w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych Pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyt.

Opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej

§ 11

1.    Dokumentację medyczną udostępnia się pacjentowi lub upoważnionej przez niego osobie na podstawie wniosku pisemnego, ustnego lub przesłanego drogą elektroniczną.

2.    Pacjent lub upoważniona osoba określa we wniosku, w jakim zakresie prosi o udostępnienie dokumentacji:

a)    wyłącznie do wglądu,
b)    w postaci kserokopii,
c)    w postaci odpisu,
d)    w postaci uwierzytelnionej kserokopii,
e)    przesłania drogą elektroniczną na wskazany przez pacjenta adres e-mail,
f)    na elektronicznym nośniku danych.

3.    Pacjent lub upoważniona przez niego osoba określa, czy chce całość dokumentacji medycznej czy jej część, wówczas określa, w jakim zakresie wnosi o udostępnienie dokumentacji medycznej.

4.    Zgodnie z powyższym ustala się obowiązujące stawki opłaty zgodne z załącznikiem nr 1 do niniejszego regulaminu co do:

a)    jednej strony wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej
b)    jednej strony kopii dokumentacji medycznej,
c)    dokumentacji medyczna na elektronicznym nośniku danych.

5.    Udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy jest bezpłatne. Każde kolejne udostępnienie jest odpłatne zgodnie z zapisami ust. 4  powyżej.

6. Udostępnienie danych przez jednostkę następuje niezwłocznie.

7.    Dokumentację medyczną udostępnia się wyłącznie na terenie jednostki.

8.    Odebranie kopii, kserokopii, odpisów dokumentacji medycznej następuje osobiście przez pacjenta lub upoważnioną przez niego osobę.

Kamera rejestrująca

§ 12

W ramach FizjoFinezja prowadzony jest monitoring pomieszczenia ogólnodostępnego. Kamera rejestrująca obraz włączana jest przez 24 godziny na dobę. Zamontowany system  monitoruje pracowników, osoby współpracujące oraz Pacjentów i ich Rodziców/Opiekunów/Osoby towarzyszące.

Opłaty za świadczenia zdrowotne

§ 13

1. Świadczenia zdrowotne udzielane w FizjoFinezja są dla Pacjenta odpłatne i nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

2. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne dostępna jest na stronie internetowej w zakładce „Cennik” oraz w Rejestracji. Indywidualna i konkretna cena za świadczenie zdrowotne ustalana jest przez osobę udzielającą świadczenia.

3. Opłata uiszczana po wizycie. W przypadku zakupu karnetu opłata uiszczana jest z góry.

4. Opłata za świadczenia możliwa jest gotówką lub kartą albo przelewem – na podstawie wystawionej przez FizjoFinezja faktury.

5. Za zrealizowane, odbyte i opłacone przez Pacjenta wizyty, zwrot opłat nie jest możliwy.

6. Wizyta w terminie ponad roku od poprzedniej konsultacji traktowana jest jako ponowna konsultacja w cenie konsultacji u danego terapeuty.

7. W przypadku braku zapłaty za kolejne etapy terapii lub braku zapłaty zgodnie z ust. 10 poniżej, FizjoFinezja  może odmówić wykonania dalszych działań związanych z terapią Pacjenta.

8. W przypadkach losowych, środki wpłacone przez Pacjenta a niewykorzystane w trakcie terapii mogą być zwrócone osobom upoważnionym, rodzinie lub opiekunom Pacjenta.

9. Pacjent może odwołać wizytę bez żadnych konsekwencji:

a) w dni powszechne – do godziny 14.00 w dniu poprzedzającym wizytę;
b) w dni poświąteczne – do godziny 08:00 w dniu wizyty.

10. W przypadku nieodwołania wizyty i nie przybycia na umówiony termin, z przyczyn leżących po stronie Pacjenta (z zastrzeżeniem ust. 9 powyżej), FizjoFinezja obciąża Pacjenta opłatą w wysokości 100% opłaty za świadczenie określone zgodnie z Cennikiem, a w przypadku karnetu – FizjoFinezja pobiera opłatę tak, jakby wizyta doszła do skutku.

11. FizjoFinezja zastrzega sobie prawo do możliwości odmówienia świadczenia usług pacjentowi, którego częste odwoływanie wizyt utrudnia organizację grafiku pracy FizjoFinezja. Za częste odwoływanie wizyt uznaje się od 3 zarezerwowanych wizyt. Sytuacje losowe będą rozpatrywane indywidualnie.

Skargi i zastrzeżenia

§ 14

1. Skargi i zastrzeżenia mogą być zgłaszane:

a) ustnie – do kierownika jednostki;
b) pisemnie – na adres określony  na wstępie;
c) w drodze mailowej na adres: fizjofinezja@gmail.com dopiskiem „SKARGA”.

2. Skargi i zastrzeżenia rozpatrywane są w terminie nie dłuższym niż 30 dni i załatwiane są w formie tożsamej, jak złożona skarga (ustnie, pisemnie albo w drodze mailowej), chyba że Pacjent wniesie o odpowiedź w innej formie

3. Pacjent ma prawo do złożenia skargi do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy ogólne, w tym ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

realizacja: estinet.pl

FizjoFinezja
– Gabinet fizjoterapii niemowląt, dzieci i dorosłych

[telefon] +48 797 430 718 [mail] kontakt@fizjofinezja.pl ul. Bałtycka 33 lok. 2
05-825 Grodzisk Mazowiecki